Wednesday, October 12, 2011

Saya juga punya rasa...

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.
Banyak mana pun lafaz syukur yang saya lafazkan, semestinya belum cukup untuk segala nikmat yang saya rasai sekarang.
Nikmat iman, nikmat hidup, nikmat belajar, nikmat etc and etc.
Terima kasih,Ya  Allah.
Sungguh tak terbilang oleh patah kata, tak terlukis di dada kanvas dan tak terimagine di minda banyaknya nikmatMu itu.

Sekarang, saya dah punya blog sendiri.

Sebetulnya, blog ni dah lama pun wujud.
Sejak saya berada di semester satu kat uia lagi, Disember 2010.
 Tapi, rasa lama sangat-sangat  dah tak update entry terbaru.

Rasa macam blog yang tak ada input, macam tak beneficial langsung-langsung saja.
Nothing at all.

Sekarang pun, saya tak sure sebenarnya blog nie akan jadi something yang berguna di masa akan datang.
Manfaat yang paling tidak pun untuk diri sendiri.
Siapa yang boleh jangka masa depan kan?

Tapi rasanya tak salah pun kalau kita mencuba untuk kearah itu.
Create something from nothing.
From zero to hero.
Kan?

Entahlah, jemari ni sebenarnya selalu rasa kaku tiap kali ingin menulis.
Rupanya membaca dan mendengar itu lagi senang bagi saya.

Sekarang sedang mula cuba belajar untuk berjinak-jinak nak teroka benda-benda yang sebelum ni selalu duk rasa tak berapa nak senang itu.

Moga saya sentiasa kuat untuk berubah kearah yang lebih baik.
Dan moga saya akan jadi lebih baik.
Insya Allah.

Sekarang dalam proses nak habiskan novel yang baru beli masa book exhibition myweek kat uia minggu lepas.
Quartet by Saidatul Saffaa.

Hehe, sempat lagi kan meskipun sekarang dah semakin sibuk nak kena study macam-macam,
dengan lab report, kuiz dan mid-term examnya yang dah rasa semakin menjerut leher.

Tapi kan,
kita memang akan sentiasa ada masa untuk benda-benda yang kita minat dan suka nak buat.
Sesibuk mana pun kita.
Betul tak?

Hati saya mula tergerak dan terusik untuk mengupdate blog  saat mata menyapa bait-bait kata dalam novel tersebut.

gambar ihsan google

On pages 31 to 33.
Cebisannya untuk dikongsi...
                 “Tak semestinya. Ada orang ulas isu semasa. Ala...macam-macam la. Kiranya macam kita tulis something we think we want to write and what we want to share with others. Mungkin boleh jadi salah satu cara kita nak spread ilmu dan mungkin boleh jadi amal jariah kita yang takkan putus apabila kita meninggal nanti.” Azra menyambung ayatnya sambil tangan kembali mengklik tetikus.
Jeda.

Jujur, saya bukanlah insan terbaik untuk bagi tazkirah dan segala yang sama waktu dengannya.
Blog ini cuma jadi medan untuk saya berkongsi rasa  dan pengalaman hidup.
Saat diri rasa keseorangan.
Saat kebosanan melanda diri.
Saat etc and etc.
Mungkin.

p/s: Terkilan sebab tak sempat beli novel terbaru hlovate. Saya mesti dapatkannya satu hari nanti.


No comments:

Post a Comment