Saturday, June 27, 2015

TRIP Mahabbah KL

Rasa lama sangat dah tak jenguk-jenguk blog.
Bukan setakat berhabuk dah ni, siap berkulat dan boleh keluar ulat sekor-sekor dah rasanya.
Cepat betul masa berlalu.
Sungguh tak sedar tup-tup dah pun masuk tahun 2015. Dah bulan 6 pula tu.
Lepas boring tak tahu nak buat apa, baru rasa nak buka benda ni.
Nasib baik ada rasa boring, boleh la juga sapu sarang labah-labah kat sini.

Dan ni first entry untuk 2015, Insya Allah.
Moga dipermudahkan.

Umm...
Lepak korek-korek entry lama, tengok-tengok gambar yang ada, akhirnya rasa nak cerita fasal trip pergi KL hari tu. Putrajaya dan Cyberjaya spesifiknya.
Kami pergi bulan Mei, naik bas 28hb malam, then balik 31hb malam.
Pak sedara saya terima anugerah Gold Ambassador GESB sebenarnya.
So, kami bertolak awal untuk pergi jalan-jalan dulu.
Ni lebih kurang macam kill 2 eagles in 1 arrow lah.
Ramai anak-beranak je yang join trip ni.
Dah bleh pergi free kan, join jer lah.hihi.

So, mudahnya layan gambar jer lah yer. Penat nak kena taip tulis satu-satu.

Destinasi kami. Putrajaya dan Cyberjaya

Ni gambar kami dalam bas. Ramai sangat yang nak join trip ni sampai kami kena duduk 3 orang untuk 2 kerusi bas tu (yang badan kecik-kecik macam saya ni jer lah). Dah namanya pun trip mahabbah. Ni macam salah satu cara untuk mengeratkan kasih sayang lah ni. hihi

Tengahari 29hb kat Masjid Putra. Kami sampai lewat sebab ada trelar terbakar kat Highway Karak-KL. Jadinya lama bas duk merangkak kat situ. Bergambar kenangan dalam keadaan tak mandi ni. Faham-faham lah yer, baru sampai KL, tak masuk hotel pun lagi.

Then, pergi makan. Dekat-dekat dengan Masjid Putra juga, tak ingat dah nama dia apa. Taman Warisan apa ntah.

Kanak-kanak dah siap sedia untuk check-out hotel, waktu ni lebih kurang jam 7:30-8:00 pagi. Aktiviti kami hari ni full dari pagi sampai malam. Gambar waktu masuk hotel tak dan nak snap guna kamera saya. Waktu tu masing-masing penat dan kalut, tak sabar nak mandi nga baring. Kami check in lepas solat jumaat.

Sarapan pagi kami.

Ni waktu malam anugerah. Tu dia si penerima anugerah.

Ni gambar-gambar kat PICC Putrajaya masa malam anugerah tu berlangsung.

Kereta IRIZ untuk cabutan bertuah.
Malangnya peserta trip ni tiada yang bertuah pada malam tersebut.

Gambar-gambar kat bawah ni pula aktiviti malam kami. Magic of the night kat Marina Putrajaya.

Tu jer lah ceritanya.
Syok pergi trip anak-beranak ni.
Nanti lain kali harapnya boleh pergi lagi.
Hehe.

" Tidaklah mereka menjelajah di muka bumi, supaya mereka mempunyai hati yang dapat memikirkan atau telinga yang dapat digunakan untuk mendengar? Kerana sebenarnya bukan mata yang buta, tetapi yang buta ialah hati dalam dada."