Thursday, November 13, 2014

Penyakit

Saya berpenyakit.
Ya.

Ailurophobia.
Itu namanya.

Apa itu?
An extreme and irrational fear of cats.
Definisinya sebegitu.

gambar ihsan google

Dia comel.
Itu saya akui.
Dia manja.
Itu juga saya akui.

Tapi maaf ya si kucing,
perasaan takut saya itu melebihi.

Tapi usahlah kalian risau.
Saya tidak membenci kalian.
Kasih itu tetap ada.
Cuma fanatik itu jauh sekali.

Kalian binatang kesukaan nabi.
Sungguh saya tahu tentang itu.
.
.
.

Ada mereka yang seperti saya.

Benar,
kami memang serupa.
Tapi semestinya tidak akan pernah sama.

Siapa mereka itu?

Napoleon Bonaparte
Julius Caesar
Alaxander the Great
Adolf Hitler
Genghis Khan
Benito Mussolini
La Toya Jackson

Itu senarainya.


"Wahai manusia! Sungguh, Kami telah menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan, kemudian Kami jadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku agar kamu saling mengenal. Sungguh, yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa. Sungguh, Allah Maha Mengetahui, Maha teliti."
(Al-Hujuraat: 13)







No comments:

Post a Comment