Thursday, November 6, 2014

Saya Hebat

Ralat.
Itu yang saya rasakan.

Saya tidak menyalahkan dia.
Dia sahabat yang baik bagi saya.
Sungguh.

Saya cuma ada sedikit rasa terkilan.
Pada diri sendiri.

Betapa tidak percayanya saya.
Pada kebolehan sendiri.

Jadi hari ini saya merumuskan.

SAYA HEBAT!
Itu satu hakikat yang mesti saya pegang.
Dan percaya.
Tidak boleh tidak.
Titik.


gambar ihsan google

"Dan sungguh, Kami telah memuliakan anak cucu Adam, dan Kami angkut mereka di darat dan di laut, dan Kami beri mereka rezeki dari yang baik-baik dan Kami lebihkan mereka di atas banyak makhluk yang Kami ciptakan dengan kelebihan yang sempurna"
(Al-Isra: 70)

.
.
.

Bertenanglah dengan apa yang telah berlaku.
Orang kata, 
setiap awan itu pasti ada garisan keperakan.
(Every cloud has a silver lining)

Maksudnya,
mungkin apa yang kita harapkan masa itu bukan yang terbaik untuk kita.
Allah lebih mengetahui.
~Addi~

Pasti akan ada hikmah.
Sungguh.

Biarkan yang lepas itu berlalu pergi.
Itu yang sepatutnya.





No comments:

Post a Comment